Pilates

Je soubor vysoce efektivních a propracovaných cviků díky nimž je propojena mysl s tělem a celé tělo se nejen posiluje, ale také protahuje. Cviky se provádějí pomalu a přesně, pohyby jsou plynulé a vláčné.

Nejvyšším cílem cvičení je vybudování silného a stabilního centra trupu. Posilujeme nejen povrchové svaly, ale také hluboké svalstvo. Tím docílíme vzpřímenějšího držení těla, odstranění bolestí páteře, dokonalejšího svalstva a krásných ladných pohybů.

Jelikož Pilates propojuje mysl a tělo, odstraňuje stres a celkově uvolňuje. Důležitou roli má také správné dýchání, které zvyšuje účinky samotného cvičení a pomáhá efektivně regenerovat naše síly.

Po cvičení se budete cítit jako znovuzrození, svěží a odpočatí. Díky Pilatovu cvičení objevíte svaly, o nichž jste dosud neměli ani tušení. :)

"Po 10 hodinách se budete cítit lépe, po 20 hodinách budete lépe vypadat a po 30 hodinách budete mít nové tělo."
J. H. Pilates

Zakladatel Joseph Hubertus Pilates byl v dětství hodně nemocný (trpěl například křivicí), ale díky své chuti do života, začal své oslabené tělo posilovat a zkoušel stále nové cvičební metody k jeho zdokonalování. Zajímal se např. o gymnastiku, box, potápění, lyžování, bodybuilding, ale i jógu, tai-či a zabrousil i do starověkého Řecka a Říma. Vytvořil novou cvičební metodu, která spočívá v komplexním posílení celého těla v každém cviku, preciznosti provedení a práci s dechem. Sám si vypracoval tělo tak, že stál modelem pro anatomické výukové tabule. Jeho metoda se ukázala účinná i v první světové válce, kdy vojáci měli snadnější rekonvalescenci. Později se do jeho studia na Broadwayi chodili napravovat tanečníci.